środa, 31 sierpnia 2011

"Dzień dobry ... i co dalej?"


"Zmień swój scenariusz życiowy i bądź szczęśliwy".*
Ale jak zmienić swój scenariusz życiowy, aby być szczęśliwym? Na to pytanie odpowiada Eric Berne w swojej książce pt. "Dzień dobry ... i co dalej?". Jest to mój najnowszy nabytek, w którym autor, zasłużony psychiatra amerykański, przedstawia nowy model analizy transakcyjnej. Jest to zarazem podręcznik psychoterapii skierowany do psychoterapeutów, pacjentów, a także do osób nie związanych zawodowo z psychoterapią. Książeczka jest dość obszerna, gdyż zawiera 515 str, więc zajmie mi trochę czasu jej przeczytanie ;) ale postaram się jak najszybciej wystawić Wam opinie na jej temat.... więc.... zabieram się za czytanie.
Pozdrawiam


*E. Berne, "Dzień dobry ... i co dalej?"

Koniec Wakacji - Witaj Szkoło !

KOCHANI!
Jutro rozpoczęcie roku szkolnego. W związku z tym życzę wszystkim nauczycielom, oraz uczniom sukcesów w nadchodzącym roku szkolnym 2011/2012.


Pozdrawiam gorąco


wtorek, 30 sierpnia 2011

Pedagogika Gestalt - współczesna teoria wychowania

Nowa, jedna z rodzajów pedagogiki alternatywnej metoda pedagogiczna. Jej istotą jest całościowe postrzegania świata i człowieka, tym samym wspierając jego procesy rozwojowe. Przeciwstawia się uprzedmiotowieniu człowieka. Ale czy ta koncepcja jest w stanie rozkwitnąć w naszych szkolnych warunkach?
Więcej informacji na ten temat znajdzie w artykule p. Katarzyny Kłys zamieszczonym na portalu o edukacji Gazeta.

niedziela, 28 sierpnia 2011

"Świadomość Ciała, Kontakt i Komunikacja"

Knill jest to program przeznaczony do pracy z dzieci, młodzieżą i dorosłymi upośledzonymi umysłowo w różnym stopniu i różnej niepełnosprawności fizycznej. Podczas pracy metodą Knill'a rozwija się przede wszystkim kontakt społeczny oraz świadomość własnego ciała. Dziecko musi być świadome wykorzystywania swoich rąk, nóg, ust, ramion, stóp i całego swojego ciała w tym celu służą takie czynności jak:
• Wymachiwanie rękami
• Pocieranie dłoni
• Zaciskanie i otwieranie dłoni
• Klaskanie
• Głaskanie policzków
• Głaskanie brzucha
• Kołysanie
• Głaskanie ud
• Ruchy stóp (palców)
• Ruchy nóg
• Przewracanie się (padanie)
•Obracanie się z pleców na brzuch
•Obracanie się z brzucha na plecy
• Poruszanie nogami
• Czołganie się na brzuchu
• Raczkowanie
• Klęczenie i spacerowanie na kolanach
• Upadanie z pozycji klęczącej
• Odpychanie i przyciąganie
• Relaksacja.
Metoda składa się z następujących części:
• Program wprowadzający
• Program pierwszy
• Program drugi
• Program trzeci
• Program czwarty
• Program specjalny

Zapraszam do lektury:




Bibliografia:
M.Ch. Knill, Programy aktywności. Świadomość Ciała, Kontakt i Komunikacja, CPPPMEN,
Warszawa 1997

Przykładowy konspekt zajęć

Temat: Program aktywności SPH wg metody M.Ch. Knillów.

Prowadząca:

Cele zajęć:

• Ogólne:
- wyrabianie poczucia świadomości własnego ciała
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- rozwój świadomości takich pojęć jak: ręka, dłoń, noga, policzki, palce, plecy, brzuch, uda.
- poznawanie wzajemnych relacji różnych części ciała

• Wychowawcze:
- wdrażanie do współpracy i współdziałania z terapeutą
- utrwalanie relacji zaufania pomiędzy terapeutą a dzieckiem

• Operacyjne:
- dziecko uczy się świadomości własnego ciała, kontaktu fizycznego, oraz współpracy z drugą osobą (terapeutą)
- dziecko aktywnie uczestniczy w programie, oraz potrafi włączyć się do różnych rodzajów aktywności

Metody: program aktywności SPH M.Ch. Knillów – świadomość ciała, kontakt i komunikacja

Środki: magnetofon, CD z nagranym programem, materac(dywan, koc)

Przebieg zajęć:

I. Część wstępna:

1. przywitanie się z dzieckiem
2. przygotowanie miejsca zajęć


II. Część główna:

1. aktywności
• kołysanie
• wymachiwanie rękoma
• pocieranie dłoni
• zaciskanie i otwieranie dłoni
• klaskanie
• głaskanie policzków
• głaskanie brzucha
• głaskanie ud
• ruchy stóp
• ruchy nóg
• przewracanie się (padanie)

III. Część końcowa:

1. podziękowanie dziecku za udział w zajęciach
2. ubranie się
3. pożegnanie się z dzieckiem.

Omówienie zajęć: zachowania się poszczególnych dzieci, stopnia ich zaangażowania, współpracy, zachowań zakłócających.

niedziela, 7 sierpnia 2011

Pokaż, że kochasz!

Witam moi drodzy już z kraju! Tak, wróciłam do Polski:) Wprawdzie mój pobyt z Norwegii troszeczkę się skrócił, ale jestem szczęśliwa, że i w tym roku miałam okazje wyjechać do mojego uroczego zakątka w Ski.

Wracając do tematu posta, chce wszystkich gorącu namówić, abyście jak najczęściej okazywali swoim najbliższym to, jak ich kochacie. Jest to niezmiernie ważne...!! Sposobów na okazywanie miłości jest wiele! Czułe słówka, uściski, buziaki et cetera, ale także ręcznie wykonane prezenciki czy karteczki. Poniżej przedstawiam Wam jedną z nich, którą wykonałam dla bardzo bliskiej mi osoby.



Prawda, że uroczę? a Wy w jaki sposób okazujecie najbliższym miłość?
Ja sposobów mam naprawdę wiele, wkrótce postaram się je Wam przedstawić.

Tymczasem życzę miłego oglądania.. urlopowiczom słonecznej pogody.. a tym, którzy już wrócili do pracy, aby ta była lekka, miła i przyjemna.

Buźka!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...